dinsdag 11 februari 2020

Frikka (Fibre Mood 8)

Dat een magazine maken een beetje is zoals samen op overlevingskamp gaan, lees ik in de inleiding van de nieuwe Fibre Mood, het achtste nummer al! Kamp Fibre Mood ..., ik moest eens breed glimlachen. Het doet mij terugdenken aan de vele keren dat creaties met de nodige moeite op de gevoelige plaat werden vastgelegd. Je kan er zo een docusoap over maken, dat scoort trouwens op televisie, mensen zien afzien. Maar euh … dat zal niet doorgaan, what happens in my sewing room …
Uit dit nieuwe nummer van Fibre Mood koos ik in avant-première voor het sweaterpatroon voor dames, ‘Frikka’. Er werd een XS gemaakt zonder naadwaarde voor de dochter. In dit geval liet ik ook de boord onderaan weg, plooide de onderkant om en stopte er een elastiek in, simple comme bonjour. Ook voor mezelf maakte ik zo’n sweater, deze keer wel met alles erop en eraan. Het stofje dat ik voor de tweede sweater koos, laat er geen twijfel over bestaan, ik wil voorjaar zeg, die winter mag nu echt wel ophoepelen.
Behalve Frikka zal hier ooit nog wel eens een Hettie vanonder de naaimachine rollen, misschien wel gecombineerd met een Afra.
Benieuwd naar de foto’s van de eerste creaties? Ze staan vanaf vandaag online. Je kan ze hier vinden!
Groetjes en tot de volgende!
Inge

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten