zondag 31 maart 2019

De Pola jurk (Fibre Mood 3)

De Pola dress uit de 3de editie was meteen mijn favoriet, en toch stelde ik het uit om eraan te beginnen. Wellicht omdat de details in de werkbeschrijving mij afschrikten. Uiteindelijk besloot ik om een vereenvoudigde versie te maken. De zakken werden geschrapt en in plaats van met polsboorden te werken, verlengde ik de mouwen, plooide die om en verwerkte er een elastiekje in. Het donkerblauwe striklint is een biaislint dat eerst aan de zijkanten naar binnen werd gestikt en dan in de lengte werd geplooid en gestikt. Aangezien de dames in het boekje ongeveer 10 cm groter zijn dan ik, werden de delen 2=5 en 3=6 telkens 5 cm korter gemaakt, zo verkreeg ik uiteindelijk ook de lengte die ik wou. Het stofje is er eentje van Stof op Zolder. Zo zie je maar, schrikt de werkbeschrijving jou een beetje af, dan kan je nog altijd een eenvoudige versie maken.😉




Groetjes en tot de volgende!







2 opmerkingen: